Referências: |
BRITO, Arlete de Jesus; CARVALHO, Dione Luchesi de; MIGUEL, Antonio; MENDES, Iran Abreu. História da Matemática em Atividades Didáticas. 2. ed. Revista e ampliada. São Paulo: Livraria da Física/EDUFRN, 2009.
ESTRADA, Maria Fernanda et al. História da Matemática. Lisboa: Universidade Aberta, 2000.
FAUVEL, John, MAANEN, Jan Van (editores). History in Mathematics Education. The ICMI Study, Holanda: Kluwer Academic Publishers, 2000.
FOSSA, John A. (Org.). Matemática e medida. São Paulo: Livraria da Física, 2009. (Coleção História da Matemática para professores).
KATZ, Victor. Using history to teach mathematics. An international perspective. Washington: The Mathematical Association of America, 2000.
MENDES, Iran Abreu; FOSSA, John A. e VALDÉS, Juan E. Nápoles. A história como um agente de cognição na Educação Matemática. Porto Alegre: Sulina, 2006.
MIGUEL, Antonio; MENDES, Iran Abreu. Mobilizing histories in the initial formation of mathematics educators: memories, social practices and discursive games. ZDM - The International Journal on Mathematics Education. 2010.
SWETZ, F.; FAUVEL, J. et al. Learn from the masters. Washington: The mathematical association of America, 1995.
WUSSING, H. Lecciones de historia de las matemáticas. Madri, espanha: Siglo XXI, 1998.
|